Trainingen 

omgaan met weerstand en agressie

gespreksvaardigheden

 
Reacties van deelnemers;

'door veel realistische praktijksituaties te oefenen, kreeg ik inzicht in mijn handelen. Ik kreeg een helder beeld  hoe om te gaan met weerstand en agressie. Anja weet op een zeer prettige manier dit terug te geven'

'nooit gedacht dat ik op zo'n snelle manier kan leren'


'Dacht saaie training gesprekstechnieken. Zeer verrast door deze vorm. Nog nooit zo'n leuke training gehad. Veel gelachen, veel gedaan, maar vooral veel geleerd!' Echte aanrader als je eens een andere training wilt. 

Training Omgaan met Agressie


In de training Omgaan met Agressie ontwikkel je vaardigheden die je kunt inzetten om effectief om te gaan met vormen van agressie. De training is geschikt voor iedereen die in contact staat met klanten, cliënten of burgers, waarbij de kans op agressie aanwezig is. 

 

Inhoud training

  • Inzicht in agressie, het ontstaan en de verschillende vormen


Agressief gedrag herkennen

  • verschillende soorten agressie en hoe hier mee om te gaan
  • verschillende werkvormen praktijkgericht
  • oefenen praktijksimulaties met eigen ingebrachte situaties 


(Persoonlijke) grenzen en protocollen

  • Het bepalen van je persoonlijke grenzen dmv werkvormen 
  • Het hanteren van gezamenlijke gedragsnormen op basis van het organisatieprotocol
  • Het bewaken en aangeven van grenzen


Handelen tegen agressief gedrag

  • Effectief reageren op agressief gedrag
  • Escalerend en de-escalerend gedrag
  • De rol van verbale en non-verbale communicatie
  • Je eigen gesprekstechniek


Agressief gedrag in de praktijk

  • Toepassing binnen je praktijk (tip: zet een ervaren trainingsacteur in en ervaar onze unieke interactieve aanpak, zonder traditionele rollenspellen)
  • Tips, trucs, do’s en dont’s 


Training is geschikt voor verschillende doelgroepen; 

  • zorg 
  • onderwijs
  • receptie medewerkers
  • winkelpersoneel 
  • etc.


Training gespreksvaardigheden (individueel) 

Voor wie?

De training gespreksvaardigheden is voor iedereen die een betere gesprekspartner wil worden. Zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak. 

Inhoud training; 

  • effectief commununiceren
  • betere relaties opbouwen
  • omgaan met conflicten
  • betere vragen te stellen
  • zelf de regie nemen in een gesprek 
  • luisteren en doorvragen 

en.. door veel te oefenen krijg jij allerlei praktische handvatten waarmee je op een aangename, duidelijke en effectieve manier een goed gesprek kunt voeren.

Wil jij je ontwikkelen op deze punten? Dan is de training gesprekstechnieken wat voor jou!

Praktische informatie:
Deze training wordt gegeven in 1 dagdeel